Da Ulf Overbeck i slutningen af oktober bestilte fodboldstøvler hos Unisport til sin niårige søn, havde han en klar forventning om, at han var i kapable hænder.

Det er ikke længere det indtryk, Ulf sidder tilbage med.

For kort efter bestillingen, hvor der stod, at støvlerne ville komme inden for 4-6 hverdage, kom der en mail med kedeligt nyt.

»Først får jeg besked om, at pakken er forsinket,« fortæller 46-årige Ulf Overbeck fra Langeskov på Fyn:

»Men da den ikke er kommet 11. november, rykker jeg dem. Og så svarer de, at de ikke kan give et præcist tidspunkt for, hvornår min pakke bliver leveret.«

Dagene blev til uger. Der skete intet.

Ulf Overbecks tålmodighed er opbrugt efter hans oplevelse med Unisport.
Ulf Overbecks tålmodighed er opbrugt efter hans oplevelse med Unisport.
Vis mere

Da støvlerne ikke var ankommet den 24. november, hvor hans søn skulle bruge dem til et stævne, tog han konsekvensen.

Han skrev til Unisport, at de skulle annullere ordren og give ham pengene tilbage.

»Tre dage efter får jeg så en besked om, at de har sendt pakken af sted. Den pakke må ligge i kiosken, indtil den bliver sendt retur. Jeg skal ikke have den,« siger Ulf.

Han er godt, gammeldags forarget over forløbet og Unisport helt generelt.

For én ting er, at der gik 29 dage i stedet for 4-6 dage med at levere pakken.

Noget andet er den måde, Unisport har opført sig på i mellemtiden.

»De har reklameret helt vildt for tilbud op til Black Friday. Det er jo at holde kunderne for nar at skrive, at de kan levere på 4-6 dage, når der går tre uger eller en måned. Det er for useriøst. Det her er et kæmpe stort firma,« siger Ulf Overbeck:

»De bør lukke ned og få afviklet de ordrer, de har liggende, inden de modtager nye. Det vil være mest ærligt.«

Han er ikke alene med sin dårlige oplevelse.

De tre seneste måneder har Unisport fået hele 388 etstjernede anmeldelser på Trustpilot og 'kun' 79 femstjernede. De utilfredse beskriver ofte forløb som det, Ulf har oplevet.

Unisport forklarer i en mail til B.T., at Unisport er i gang med at flytte lager.

Det har medført »udfordringer«, som i nogle tilfælde har medført længere leveringstid.

Unisport understreger dog, at de fleste ordrer leveres til tiden, at Unisport har justeret den forventede leveringstid på sitet løbende, og at Unisport undervejs har informeret kunderne om, at deres pakke bliver forsinket.

»Dem, der har oplevet forsinkelserne, har vi, og vil vi igen gerne, undskylde til,« skriver Unisport.

Unisport fortæller, at de nu har fuld bemanding på lageret, som arbejder i treholdsskift for at få alle kundernes pakker frem.