Kunderne væltede ind, da Ikea forleden åbnede sit nyeste varehus i Danmark – og de var sultne.
Det viser en foreløbig status fra den svenske møbelgigant.
For i løbet af den første uge efter åbningsdagen 16. august blev der solgt intet mindre end 100.000 af de berømte svenske kødboller.
»Vores ambition er, at cityvarehuset bliver et mødested i byen og kan tilbyde et velsmagende, prisvenligt alternativ til den øvrige madscene i København,« siger varehuschef John Kristian Sørensen:
»Så uanset om man kommer for at hente inspiration til hjemmet, spise et måltid eller drikke en kop kaffe på taget i grønne omgivelser, er man velkommen.«
Som man kan se i videoen øverst i artiklen var der dog lidt bøvl med kødbolleleveringen på åbningsdagen.
Men det afholdt ikke folk fra at komme.
Alt i alt valgte knap 70.000 kunder at slå vejen forbi det nybyggede Ikea København i den første uge.
Heraf næsten 19.000 på den allerførste dag.
»Vi er glade, stolte og overvældede over, hvor mange københavnere der har besøgt os den første uge,« siger Ikeas John Kristian Sørensen:
»Alene på åbningsdagen fik vi besøg af cirka 2.000 flere besøgende, end vi havde regnet med. Og vi havde endda allerede sat os et meget ambitiøst besøgsmål.«
Og i bolighuset har der pudsigt nok været stort fokus på mad i den første uge.
Blandt de mest solgte varer har været produkter til madopbevaring, både bøtter og poser.