Igen i år var der digital kamp om de bedste tilbud til Black Friday.

For når der skal handles elektronik, legetøj eller ting til hjemmet, er danskerne klar på at gøre et godt kup. Og det er de også denne fredag.

Tusindvis af danskere sad nemlig klar derhjemme ved midnat for at opnå store besparelser.

Hos PriceRunner steg trafikken med 182 procent klokken 00.01 sammenlignet med klokken 23.50.

Det er mere end en fordobling af danskere, der sad klar, i forhold til sidste år på samme tidspunkt, oplyser virksomheden.

Og selvom PriceRunner havde regnet med en stigning i år, kommer det alligevel som en overraskelse, at internettrafikken gik så meget amok.

»Vi troede på en stigning på 15-20 procent, så det er overvældende at se, at danskerne i så høj grad har taget Black Friday til sig« siger Katrine Barslev, der er forbrugeranalytiker hos PriceRunner.

Tallet er for internettrafikken er 50 gange højere denne fredag end på en helt almindelig gennemsnitsfredag.