Tusindvis af folk verden over har problemer med deres Chromecast.
Den lille enhed fra Google har udløst stor frustration blandt brugere, men har det også affødt en eksplosion i salget af alternative produkter.
Og elektronikkæden Power har i den grad mærket efterspørgslen, siden mange Chromecasts gik ned. Det fortæller salgschef for Lyd og Billede, Nicolai Ravn, i en pressemeddelelse.
Den enorme interesse for streamingprodukter kom fuldstændig bag på salgschefen, som allerede i søndags modtog billeder af tomme hylder.
»Først anede jeg faktisk ikke, hvad der skete, for på det tidspunkt havde der ikke været noget fremme i nyhederne endnu. Og så ramte nyheden om, at der var fejl på de ældre Google Chromecast,« fortæller Nicolai Ravn.
Faktisk er salget steget med svimlende 1200 procent sammenlignet med sidste år, og Power oplever, at det er svært at følge med.
»Streamingprodukter er jo ikke en kategori, vi typisk ser så store volumener på, så vi har virkelig måttet lægge os i selen for at forsøge at følge med efterspørgslen i butikkerne. På nuværende tidspunkt har vi sendt over 2.000 streamingprodukter ud til vores butikker,« fortæller Nicolai Ravn.
De første problemer blev meldt i søndags den 9. marts. Her oplevede tusindvis af brugere med en ældre version af produktet, at deres tv meldte en fejl om, at deres enhed var ‘upålidelig’ og ikke kunne verificeres.
Google, som står bag Chromecast, er klar over nedbruddet, men problemet er i skrivende stund stadig ikke løst.
En Chromecast er et streamingprodukt, der gør det muligt at dele indhold fra mobiltelefoner, tablets og computere til en tv-skærm.