Danskerne går på jagt efter gode tilbud som aldrig før.

En nu undersøgelse fra Retail Institute Scandinavia viser, at 62 procent af forbrugerne vil handle endnu mere på tilbud i fremtiden.

Det skriver Finans.

I august 2023 lå det tilsvarende tal på 56 procent.

Til Finans siger Dorte Wimmer, der er direktør i konsulent- og analysehuset Retail Institute Scandinavia:

»Det er et meget, meget højt tal – faktisk det højeste, vi nogensinde har registreret.«

Hun udpeger tre årsager til stigningen.

For det første buldrer discountkæderne frem. For det andet er der stor fokus på høje priser og sparetip i medierne, og for det tredje er danskernes købekraft ramt af de høje priser.

Antallet af danskere som siger, at de vil handle mere i discountbutikker er, ifølge den nye undersøgelse, vokset fra 44 til 56 procent på et år.

Flere og flere begyndte at handle i discountbutikker i sensommeren 2022, hvor priserne på både dagligvarer og energi steg voldsomt. 

Og den tendens ser altså nu ud til at blive yderligere forstærket.