Danskerne vil kun købe slik, hvis det kan købes for en slik.
I hvert fald viser Cloetta Danmarks seneste regnskab, at der herhjemme ikke er blevet brugt så mange penge på søde sager i 2022.
Det skriver RetailNews.
Cloetta producerer blandt andet lakridspiber, Malaco-slik og Läkerol.
Omsætningen gik godt nok 59 millioner kroner frem, men driftsresultatet endte på 4,6 millioner kroner.
I 2021 lå det tilsvarende tal på 22,8 millioner kroner.
I selskabets beretning skriver Mads Brinks, der er administrerende direktør i Cloetta Danmark:
»Ledelsen anser resultatet for året som værende på linje med forventningerne justeret efter usikkerhederne relateret til den geopolitiske situation og den efterfølgende inflation samt forstyrrelser i forsyningskæden.«
Selskabet forventer også, at 2023 vil byde på udfordringer, men forventer fortsat vækst:
»På grund af prisstigninger implementeret for at kompensere for stigende omkostninger og transferpriser forventer vi, at vores salg vil stige, mens indtjening vil forblive på det samme niveau,« hedder det i beretningen.
