Det danske modebrand LauRie, der har mere end 1.100 butikker i 20 europæiske lande, skifter navn, skriver branchebladet Tøj.

Den administrerende direktør, Cecilia Winther, forklarer, hvorfor beslutningen om navneændringen til Coze Aarhus er taget.

»Vi har etableret Coze Aarhus, da vi har udvidet virksomheden med brandet ECHTE. Det er derfor på sin plads, at organisationen afspejler, at vi som virksomhed nu omfatter to selvstændige bæredygtige brands henvendt til to forskellige målgrupper,« siger hun.

LauRie, nu Coze Aarhus, har eksisteret siden 1987 og er blevet en succesfuld  forretning. For selvom det seneste regnskab ifølge Finans viser et underskud på 2,8 millioner kroner grundet store investeringer i it og nye produkter, så har det samlede overskud siden 2005 været på 65 millioner kroner.

Det danske tøjmærke, der er kendt for at profilere sig på bæredygtigt tøj, har hovedsæde i Aarhus og beskæftiger flere end 30 ansatte.