Er du til discount i Netto, kvalitet i Irma eller storkøb i Bilka?

De danske supermarkeder har hvert sit at byde på, men nu har Loyalty Group forsøgt at finde ud af, hvilket et af dem der er danskernes favorit.

Kåringen, der har fundet sted i mange år, er baseret på spørgsmål om servicekvalitet, produktkvalitet, økologi, image og meget mere.

De sidste to år har Rema 1000 kunnet lade sig hylde som danskernes favorit, og i år er ingen undtagelse. Supermarkedskæden tager for tredje år i træk sejren i analysen.

Supermarkederne bliver målt i et såkaldt loyalitetsindeks, der bygger på besvarelser fra 4300 danskere, der altså har valgt deres foretrukne supermarked med udgangspunkt i flere forskellige kategorier som tidligere nævnt.

Rema 1000 tager sejren foran Lidl og Meny på anden- og tredjepladsen. Helt i bunden ligger Fakta og Netto.

Ifølge Anders Rene Jensen, der er indkøbs- og marketingdirektør i Rema 1000, er supermarkedskæden så populær, fordi den lytter til kunderne.

»Vi bruger meget tid og energi på at lytte til vores kunder og høre, hvad de efterspørger. Det er vigtigt, at vi fører et sortiment i butikkerne, som dækker kundernes behov i hverdagen. Vi gør meget ud af at undgå, at kunderne går forgæves, og sikre, at alle vores varer er til rådighed.«