Planen er at fordoble antallet af butikker.

Udmeldingen kommer fra den danske kæde Søstrene Grene.

Det skriver Finans.

Søstrene Grene har 260 butikker i 16 lande.

Derudover skal der, ifølge Finans, satses på at sætte ekstra fart i det digitale salg. Det vil virksomheden bruge et trecifret millionbeløb på.

»De seneste to år har vi vækstet vores onlineforretning med 389 procent på tværs af 8 markeder, og inden julehandlen rammer, kan vi tilbyde onlinesalg på yderligere 8 europæiske markeder,« siger Mikkel Grene, der er medejer og administrerende direktør i Søstrene Grene i en pressemeddelelse.

Søstrene Grene lancerede den første webshop under coronapandemien i 2020.

For nylig meldte en anden dansk kæde også meget offensivt ud.

Det drejer sig om dagligvarekæden Normal.

Kæden har lige rundet 500 butikker, men målet er at åbne endnu flere.

Til Børsen sagde Torben Mouritsen, der er direktør i virksomheden:

»Udviklingen er surrealistisk for os alle, der har været en del af det her fra begyndelsen. Hvert eneste år har vi opnået mere, end vi havde håbet på. Men vi skal blive ved med at udvikle os, og hvis vi gør det, bør vi om ti år have 2.500 butikker. Som minimum. Det kan også være, at vi når 3.000.«