Efter fire dages forsøg har Jette Hansen fra Esbjerg givet op.
Siden søndag 3. april har hun besøgt sin lokale Lidl flere gange for at få fingrene i påskens helt store tilbudsscoop.
Nemlig 200 gram Lurpak smørbar til 2,95 kroner.
Men hver gang har hun forladt butikken tomhændet. En oplevelse, hun langtfra er alene om.

Flere forbrugere har kontaktet B.T. med samme problem. Også på Lidls Facebook-side bugner det med frustrerede kunder.
»Man føler sig til grin, når man kører forgæves på den måde,« siger Jette Hansen.
»Så selvom det er et godt tilbud, så slutter det altså her. Jeg gider ikke køre efter det længere.«
Det hele startede søndag, hvor hun ankom til en menneskefyldt, men smørbar-tom butik. En oplevelse, der blev gentaget mandag. Igen tirsdag. Og onsdag.
»Jeg sidder tilbage og tænker, at det bare er en god måde at få kunder i butikken. Vi kom kun for at få det smør, der så slet ikke er der. Og så ender vi med at handle andre varer, fordi vi alligevel er der. Det er altså for dårligt,« siger Jette Hansen.
Forgæves ture til Lidl er dog ikke det eneste problem, der er opstået i kølvandet på tilbuddet.
I 24syvs radioprogram 'Ringdal & Kristensen' beretter en ansat i en af Lidls butikker om kaotiske tilstande og kamp over køledisken.
»Det var kaos uden lige. Folk kom op at slås over smørret. Jeg tænkte: 'Okay, prøv nu at slappe af. Det er smør, ikke medicin'. Jeg ved godt, det er et vanvittigt tilbud, men det var jo sindssygt,« fortæller Camilla Nielsen i mandagens program.
I tilbudsavisen skriver Lidl, at der er maks. seks Lurpak smørbar til 2,95 kroner pr. kunde. I radioprogrammet lykkes det dog reporter Mathias Holst at købe ti pakker til tilbudspris i Lidl på Vesterbrogade.
B.T. har talt med Rasmus Pape, der er indkøbsdirektør i Lidl Danmark. Han oplyser, at lageret er tømt for tilbudssmør.
Så har din lokale Lidl udsolgt af supertilbuddet på Lurpak smørbar til 2,95 kroner, er der altså ikke mere at komme efter i denne omgang.
»Vi besluttede prisen på tilbudssmøren for flere uger siden – og uden at kende tilbudsprisen for smør hos vores konkurrenter. Når vi planlægger ugens tilbud, går vi altid efter nogle ekstra skarpe tilbud. I den forbindelse bliver der købt ekstra store mængder varer ind, så vi forsøger at imødekomme efterspørgslen,« siger han.
»Vi har forsøgt at bestille flere varer, men der kommer ikke flere pakker Lurpak smørbar. Ikke før det næste tilbud.«
Søndag ved middagstid var der allerede solgt mere smørbar, end der blev solgt i hele perioden fra 19. til 23. december 2021. En periode, der ellers også plejer at være ekstraordinær travl.
»Det havde vi ikke taget højde for. Vi er rigtig ærgerlige over, at der er kunder, der er gået forgæves efter smør. Men vi kan heldigvis se, at kunderne benytter sig af de mange andre gode tilbud i butikken. Det er vigtigt for os at tiltrække nye kunder, der ikke har været i en Lidl før,« siger Rasmus Pape.
»Jeg ville hellere end gerne, at der havde været nok til alle, men den store efterspørgsel er kommet bag på os.«