4.300 danskere har vurderet de danske supermarkeder ud fra syv punkter: tilgængelighed, servicekvalitet, produktkvalitet, værdi for pengene, tillid, økologi og image.

Svarene har udmøntet sig i en liste fra det bedste til det dårligste supermarked, og her skraber Fakta, Netto og Bilka bunden i undersøgelsen af Loyalty Group.

Nederst på listen, med en såkaldt kundeloyalitets-score på 48, befinder Fakta sig. Anden- og tredjesidst er henholdsvis Netto og Bilka.

Det er nyt i forhold til den samme undersøgelse fra sidste år, hvor de tre nederste placeringer fra bunden blev indtaget af Netto, Fakta og Dagli'-/LokalBrugsen.

Graver man dybere ned i undersøgelsen, kan man se, at Fakta ligger i bunden i kategorierne 'produktkvalitet' og 'økologi', mens supermarkedskæden ifølge de 4.300 respondenter er tredjedårligst inden for 'tilgængelighed' og 'image'.

Fakta klarer sig bedst i kategorien 'værdi for pengene', hvor supermarkedskæden bliver vurderet som femtebedst af kunderne.

Vender man tabellen om, finder man Rema 1000, der for tredje år i træk tager prisen som Danmarks bedste supermarked.

Du kan læse her, hvorfor Rema 1000 selv mener, at de er danskernes favorit-supermarked.