Danskerne har taget godt imod måltidskasserne fra tyske Hellofresh.

I hvert fald hvis man skal tro Hellofresh Nordics regnskab fra 2022.

Det viser et overskud på 15,8 millioner kroner. Det er første gang, der er sorte tal på bundlinjen, skriver Børsen.

Omsætningen landede på 809 millioner kroner, hvilket er en 11-dobling i forhold til 2020, hvor omsætningen var på 74 millioner kroner.

Hellofresh gik ind på det danske marked i juni 2020.

Virksomheden blev etableret i 2011 af de to unge tyskere Dominik Richter og Thomas Griesel samt svenske Jessica Nilsson.

Inspirationen hentede de ikke mindst fra virksomheder i Skandinavien – Aarstiderne i Danmark og Linas Matkasse i Sverige.

Virksomheden er den største måltidskasseleverandør i USA og opererer blandt andet også i Australien, Canada, New Zealand, Tyskland, Storbritannien og Frankrig.

I regnskabet kigger Hellofresh Nordics også ind i 2023, som umiddelbart ikke tegner så godt igen.

»Vi ser signifikante stigninger i råvarepriser, signifikant højere leveringsomkostninger og højere energipriser og lønstigninger, end vi har set i de senere år,« lyder det i regnskabet om 2023, skriver Børsen.

Man forventer dog fortsat et overskud på 15-25 millioner kroner efter skat.