Det har været dyrt at handle varer fra fødevaregiganten Nestle i 2022.

I 2022 steg priserne på verdensplan med 5,2 procent i gennemsnit på varer fra Nestle Og det bliver endnu dyrere.

Det skriver Reuters.

Sammenlignet med 2021 faldt Nesltes samlede overskud, og det betyder, at man nu bliver nødt til at hæve priserne yderligere.

Det bekræfter administrerende direktør, Mark Schneider.

»Vi har nogle markeder, som USA og Storbritannien, hvor vi ser stærk fortsat inflation, og andre markeder som Kina og som her i Europa … hvor inflationen er mere afdæmpet,« siger Mark Schneider.

Hvor  stor de kommende prisstigninger kommer til at være, vil Mark Schneider endnu ikke kommentere på.

Producenten bag Nescafe og chokoladebarerne har blandt andet hævet prisen med 8,2 procent i løbet af 2022.

Nestle producerer en lang stribe af fødevarer og er blandt andet kendt for Nescafe, morgenmadsprodukter, modermælkserstatning og ejerskabet af mærkerne KitKat, Häagen-Dazs og kattemadsbrandet Felix.