Det er ikke kun i de fysiske stormagasiner, at køen af kunder er alen lang, efter regeringen her til aften annoncerede, at store dele af handelslivet lukker ned.

Knap havde statsminister Mette Frederiksen meddelt, at Danmark nu lukker ned igen, før danskere i hobetal også væltede ind på online-supermarkedet Nemlig.com.

Lige nu er det slet ikke muligt at komme ind og bestille varer på Nemlig.com. I stedet bliver man placeret i en digital kø, som klokken lidt over 20.15 talte knap 16.000 personer.

Ventetiden på at købe hakket tomat, juleand og havregryn er i skrivende stund ca. 36 minutter.

Laang kø på Nemlig.com.
Laang kø på Nemlig.com. Foto: Screenshot
Vis mere

Johannes fra Gentofte, som ikke ønsker sit efternavn i avisen, er af de mange kunder, som har siddet i den digitale kø hos Nemlig.com her til aften.

»Jeg sad i kø i omkring to timer, før jeg kom igennem. Der var ikke fordi, jeg skulle ind og købe ind til jul. Det har jeg bestilt til levering til den 22. december for en uge siden.«

»Jeg skulle sådan set bare købe lidt brød, pålæg, opvaskemiddel, fisk og lidt kød,« siger han.

Han undrer sig over, at han flere gange blev skubbet længere tilbage i den digitale kø.

Der er voldsomt pres på hos Nemlig.com onsdag aften.
Der er voldsomt pres på hos Nemlig.com onsdag aften. Foto: Nemlig.com
Vis mere

»Men det må være et tegn på, at deres system har svært ved at klare trafikken.«