I dagligvarekæden Coop er man ved at være træt af, at leverandørerne ikke sætter priserne ned på varer i takt med den faldende inflation.
Det skriver Finans.
I weekenden satte den franske dagligvaregigant Carrefour skilte op ved alle varer, der var skrumpet i størrelse men ikke i pris.
Til Finans siger Jeff Salter, der er kommerciel direktør i Coop, at han 'ikke er afvisende overfor en eller anden version' af franskmændenes tiltag.
Han synes dog umiddelbart, at Carrefour-versionen er for barsk.
Men noget skal ske.
Coop vil nu forhandle med leverandørerne, men Salter er skuffet over, at de ikke af sig selv har henvendt sig til dagligvarekæden med besked om prisnedsættelser i forbindelse med faldet i inflationen.
»Jeg vil ikke fremskrive, at vi kommer til at fjerne produkter fra hylderne eller sætte skilte op, for det ved jeg ikke endnu. Vi vil først se resultaterne af forhandlingerne,« siger Jeff Salter til Finans.
For nylig var Allan Kristoffersen, der er koncerndirektør i Coop, ude med en lignende kritik.
»Priserne falder ikke nok generelt i Danmark. Priserne er steget rigtig meget det seneste års tid, og vi skal simpelthen have priserne længere ned. Heldigvis har flere af vores konkurrenter samme holdning, kan vi se,« sagde han til B.T., og fortsatte:
»Og det her er også et klart signal til vores leverandører om, at de priser skal ned.«