Carsten Rømer var 'skideglad', da han tirsdag købte en ferie for to til Thailand til november. Han havde fundet rejsen billigt hos Bravo Tours, og efter noget tid på pinebænken, mens hustruen undersøgte, om hun kunne få fri, slog han til.

Så skete der noget besynderligt. Et par timer senere ringede telefonen. Bravo Tours var i den anden ende af røret.

»Jeg bliver selvfølgelig lidt overrasket og tror, at de egentlig bare vil overbringe en glædelig besked,« forklarer Carsten Rømer:

»Men hun siger, at jeg desværre har fået rejsen for billigt. Der er sket en fejl. Jeg skal betale 3.000 kroner mere, hvis jeg stadigvæk vil til Thailand på de datoer,« forklarer Carsten Rømer.

Carsten blev forvirret. Få timer forinden havde han betalt 17.980 kroner for 11 dage i Thailand – inklusive hotel, fly og morgenmad. 8.000 kroner var trukket som depositum.

Nu ville Bravo Tours have flere penge.

»Jeg siger jo til hende, at det er noget lidt mærkeligt noget, og at jeg synes, 3.000 kroner er mange penge. Så jeg beder om noget betænkningstid,« forklarer Carsten Rømer:

»Hun mente så, at jeg jo sagtens kunne nå at spare de 3.000 kroner op, når resten af rejsen først skal betales til august. Vi taler om et stort og anerkendt rejseselskab. Jeg har aldrig oplevet noget lignende.«

Carsten ville ikke acceptere prisstigningen. Han var klar til at indbringe sagen for Pakkerejse-Ankenævnet.

»Rent moralsk duer det ikke. Jeg har da også oplevet at bestille en rejse, som så er faldet i pris et par måneder senere. Sådan er gamet. Jeg synes, Bravo Tours går i meget små sko.«

Det bliver dog ikke nødvendigt for Carsten at klage over Bravo Tours.

Onsdag begyndte B.T. nemlig at undersøge sagen og tog kontakt til Bravo Tours.

Få timer efter, B.T. tog kontakt, ringede Bravo Tours så til Carsten og forklarede, at de havde begået en fejl – han skal ikke betale mere for rejsen alligevel.

»Det er jo forfærdeligt, at det er det, der skal til. Vi små almindelige mennesker bliver bare trynet, men når B.T. kommer på banen, sker der noget. Det er ubehageligt, at de ikke erkendte det i første omgang,« siger Carsten Rømer.

Hos Bravo Tours forklarer direktør Peder Hornshøj, at hele forløbet er en beklagelig fejl.

»Selvfølgelig skal han have rejsen til den pris. Jeg tror, at det er en misforståelse internt hos os, og så ved jeg simpelthen ikke, hvad der skete,« siger Peder Hornshøj:

»Det havde været noget andet, hvis han havde handlet i ond tro, men det har han ikke.«

Hvornår kan det da blive aktuelt at ringe til kunder, som I gjorde her?

»Jamen, hvis der for eksempel er en rejse på hjemmesiden til 1.100, som i virkeligheden koster 11.000, og der er tale om en helt tydelig fejl. Her var der også tale om en prisfejl, men den var så lille, at vi ikke kan fortænke manden i, at han tror, den er god nok.«

Peder Hornshøj benægter, at Bravo Tours har bøjet sig, fordi B.T. er gået ind i sagen.

»På ingen måde. Vi havde ringet til kunden og kunne ikke få fat i ham. I ringer så nogenlunde samtidig. Vi havde allerede fundet ud af, at det her var en fejl. Den er så rettet nu.«