»Det er enormt frustrerende,« lyder det fra Allan Kristensen.

I over et døgn har den 54-årige operatør fra Viborg ventet på at få sine penge udbetalt fra Rema 1000's indkøbs-app Vigo, hvilket satte ham i en yderst svær situation.

I flere år har Allan Kristensen været tilmeldt som indkøber i Rema 1000’s app, hvor han flere gange om ugen hjælper andre med dagligvareindkøb mod betaling.

Søndag havde Rema 1000 i appen lavet en notits om, at der var problemer med udbetalingen af honorarer.

Senere viste det sig, at der også var problemer med udlægs-refunderingen, hvilket fik Rema 1000 til at ændre notitsen.

Inden ændringen havde Allan Kristensen dog allerede sat sig på flere indkøbsopgaver og dermed lagt ud for omkring 2700 kroner.

»Det pisser mig af, at man ikke er reel om, at der også er problemer med udlægget,« siger han.

Normalt tager det kun 20 minutter, fra man har leveret varen, til at pengene er på kontoen, men det har nu taget over et døgn, forklarer han.

Allan Kristensen har debetkort, og kan ikke trække over. Derfor har de tilbageholdte penge store konsekvenser for ham.

»Jeg har tidligere haft en blodprop og tager blodfortyndende medicin og medicin som skal hjælpe på din lungekapacitet for at forebygge det,« siger han og tilføjer, at han uden pengene ikke har råd til medicinen.

B.T. har bedt Rema 1000 om at forholde sig til Allan Kristensens kritik.

Her lyder det i et skriftligt svar fra kommunikationsdirektør Jonas Schrøder:

»Det er rigtigt, at der var sket en fejl i en opdatering fra vores udbyder af betalingsløsningen, men den er rettet nu, og de manglende betalinger er ved at blive sendt igennem.«

Han tilføjer:

»Vi beklager til de ramte kunder – men det er dejligt, at problemet er fundet og løst.«

Allan Kristensen oplyser mandag eftermiddag til B.T., at han nu langt om længe har fået sine udlæg retur.