Den benhårde konkurrence på dagligvareområdet har med Coop's seneste udspil bevæget sig ind på helt nye markeder.

Her er det eksempelvis Aarstiderne, der leverer grønne måltidskasser hjem til kunderne, der har fået en ny konkurrent.

Supermarkedskoncernen Coop har netop lanceret en helt ny, stor satsning på nettet, hvor de vil tilbyde måltidskasser til deres kunder.

Det skriver Coop i en pressemeddelelse.

Kunderne vil fremover have mulighed for at få leveret måltidskasser med alle ingredienserne til aftensmaden direkte til døren. Et helt nyt marked for supermarkedskæden, der har indhentet opskrifter i samarbejde med kendte kokke og madprofiler som Carsten Kyster, Anne Larsen, Irene Paldsby og Claus Holm.

»Danskernes dagligvarevaner undergår i disse år historiske forandringer, hvor en mindre andel købes i supermarkederne, og en stigende andel som take-away, på restauranter og som forskellige former for færdigretter,« lyder det blandt andet fra kommerciel direktør i Coop, Morten Viktor.

Det nye tilbud kommer i kølvandet på flere tiltag fra Coop i den seneste tid. Herunder en ny specialbutik med bøger på Coop's hjemmeside, nye særlige afdelinger i Irma og en mulig fremtidig sammenlægning af alle kædens butikker.