I forbindelse med fredagens kulturnat i København omdannede Coca-Cola Axelborg om til en farverig sodavandsfabrik med hjælp fra en række 3D-kunstnere, som du kan se i klippet foroven.

Det gjorde Coca-Cola for at sætte fokus på deres nye variant. Hvis du er tilhænger af sukkerfri Coca-Cola, så har du måske drukket den siden starten af oktober uden at vide det.

Sodavandsselskabets nyeste variant hedder nemlig Coca-Cola ZERO SUGAR, som ifølge dem har fået en ny og forbedret smag og design. Men rent navne- og udseendsmæssigt kan den nye variant forveksling minde om en normal Coca-Cola Zero.

Det er tilsyneladende et projekt, som Coca-Cola har været i gang med længe.

'Forløbet i forsknings- og udviklingsprocessen siden vi lancerede Coca-Cola Zero i 2006 har gjort, at vi er kommet tættere på at imitere oplevelsen af en original Coca-Cola. Selvfølgelig har jeg en vis grad af forudindtagethed, men det er kun en fordel. Når du smager en Coca-Cola Zero Sugar, er overraskelsen ikke, at den smager godt, men at den ikke indeholder sukker,' siger Jon Woods, der er administrerende direktør for Coca-Cola i Storbritannien og Irland, i en pressemeddelelse.

Men det er ikke kun smagen, der angiveligt er ændret.

'Den anden ændring ved Coca-Cola Zero Sugar er mere diskret, men af stor vigtighed. Coca-Cola Zero Sugar har fået et nyt udseende. Den nye emballage er det seneste skridt i vores ’One Brand’ strategi, der omfatter den globale og ikoniske appel af den originale Coca-Cola til den nye Coca-Cola Zero Sugar variant,' lyder det fra Jon Woods.

Før Coca-Cola ZERO SUGAR var det den grønne Coca-Cola Life, som blev lanceret i Danmark. Den er blandt andet sødet med stevia.