Denne artikel har Daniel Agger godkendt fra ende til anden. Den blev bragt i BT den 5. maj 2013. Dog var den version, Daniel Agger godkendte, cirka 1/4 længere. Der er altså bortredigeret enkelte passager, efter Daniel Agger har godkendt artiklen.

Daniel Agger er kommet hjem fra landskamp i Makedonien, natten inden vi mødes. Christian Stadil er landet efter en uges forretningsrejse i London. Og Ami James, verdens mest kendte tatovør, er fløjet ind fra Miami. Nu ankommer de i to taxaer til en rød murstensbygning et sted i Valby, hvor ordinære beboelsesejendomme møder industri og ubebyggede grunde med høj, vissen vinterbeplantning. Det småsner og blæser. Vi går ind i bygningen, hvor Ami James er hovedperson ved et photoshoot.

Det er tre måneder siden, vi mødtes, og om en uge vil det vise sig, hvorfor de tre berømtheder med vidt forskellig baggrund den dag samledes i Valby. Da vil den årlige tatoveringsmesse Copenhagen Ink Festival slå dørene op for det årlige freakshow, hvor overtatoverede og gennempiercede mænd og kvinder fra hele verden samles, og hvor Daniel Agger, Christian Stadil og Ami James' projekt for første gang vil ramme offentligheden efter i et års tid at have været genstand for rygter i pressen.

- Hold kæft, mand nogle franskbrød, jeg har under armene. Det er totalt 80' er-bodybuilder. Hold kæftet grimt billede, griner Christian Stadil tilbage i Valby.

Han, der er bedst kendt som ejer af Hummel, Liverpool-spilleren Daniel Agger, Ami James og de to oprindelige idémænd til projektet, Johan Plenge og Mik Thobo-Carlsen, poserer på et billede i Christiania SC's rød-gule fodboldtrøjer, der er sponsoreret af noget, der hedder tattoodo.com. Og det er det, det hele handler om, for det er det, de kalder projektet, der i bund og grund er et site på internettet, hvor man kan købe og sælge tatoveringsdesign i et globalt forum, der gerne skulle blive verdens største af sin slags.

- Det bliver stort. Jeg kunne se idéen med det samme, og jeg fik også hurtigt mine egne idéer til, hvordan man kunne gøre, siger Daniel Agger, da vi er kommet indenfor og begynder at tale om, hvad der får en landsholdsspiller til at gå med i et nyt forretningskoncept.

- Ja, Daniel har faktisk rigtig mange input. Vi havde et strategimøde her til formiddag, og jeg var overrasket over, hvor meget du deltog, siger Christian Stadil henvendt til Daniel Agger.

- Det er jo noget, der interesserer mig. Du skal være passioneret, når du går ind i noget. Ellers er det ikke rigtigt for dig. Du skal gå op i det. Jeg har jo mange forretninger i forvejen. Det er jo det, jeg tænker, at jeg skal leve af, når jeg stopper med fodbolden, svarer Daniel Agger.

- Der er vel noget tid til, spørger Stadil.

- Jeg har ikke så lang tid tilbage. Sådan noget kan man mærke. Jeg har flere gange tænkt på at stoppe.

Jeg har haft nogle rigtig alvorlige skader, og i de perioder overvejede jeg at stoppe. Men nu har jeg det godt, siger Daniel Agger.

Han banker i bordet: 7-9-13.

- Men du ved jo, at fodbolden i hvert fald ikke fortsætter evigt. Det er sådan noget, som det her, jeg skal lave. Jeg har også haft restauranter, en pub... forskellige investeringer. Og så har jeg lige startet et kloakfirma sammen med min bror, en kammerat og en af min fars kammerater. Det er stort, siger Daniel Agger.

Christian Stadil har 14 tatoveringer og en times forklaring til hver af dem. Daniel Aggers krop en næsten fuldtegnet, men han er mere ordknap, selvom hver og en har stor betydning og er nøje gennemtænkt -undtagen måske den første:

- Den fik jeg i Paris, da jeg var 15 år. Jeg og en kammerat gik ned i sådan en skummel kælder og fik lavet et helt klassisk kinesisk motiv. Det sidder heromme ( han klapper sig med venstre hånd på venstre skulderblad). Jeg ved ikke, hvad det betyder, og jeg har heller ikke prøvet at finde ud af det siden. Det vil jeg ikke vide. Men da vi havde fået den lavet, var vi helt oppe at køre, fortæller han.

Siden har de spredt sig ud over kroppen. Ryggen med Holger Danske, vikingerne og gravstenene. Jokeren på armen. Billardkuglerne. Børnenes navne. Den gamle Ford Mustang, han selv er den tilfredse ejer af. Bogstaverne YNWA på knoerne. You'll Never Walk Alone, Liverpools slogan, som Daniel Agger har taget til sig. Hjemme i Hvidovre har Daniel Agger en ven, der er tatovør. Da han spillede i Brøndby, kørte han tit ud til ham og sad i butikken. Hang ud og hørte på røverhistorier og snakkede med folk, der kom ind og fik lavet vilde ting, som han ikke vil fortælle om her.

Jeg har brugt rigtig mange timer på nettet for at kigge efter forskellige motiver. Jeg har aldrig set noget som det, vi vil lave, siger Daniel Agger, og kommer ind på det projekt, der har bragt dem til Valby.

- Først og fremmest har jeg aldrig set noget, der virkelig havde kvalitet. Det er vigtigt for os. At du kan gå ind og finde kvalitet. Du kan selvfølgelig ikke gardere dig mod, at der er nogen, der lægger noget dårligt ind, men det får bare ikke en chance over for det, der er godt. På den måde kommer markedet til at bestemme, siger Daniel Agger.

I baggrunden går Ami James rundt. Dagens photoshoot handler først og fremmest om ham. Hans tv-show gjorde ham til et tattoo-ikon verden over, og selv siger han, at det på flere måder revolutionerede verdens syn på tatoveringer:

- Og nu er jeg klar til at revolutionere tatoveringsverdenen for anden med det her projekt, siger han.

Så går vi ud i Valbys vinter. Stadil skal holde foredrag på Børsen. Agger spille fodbold i Liverpool. Ami James skal tilbage til USA. Når han har tatovere hotelejeren i en Københavnsk kælder.