Fodbold og følelser og historie, og man skal passe på med at lege med nogle af delene.

Det har britiske Leeds United måttet sande. Til næste år fylder den legendariske klub 100 år, og i den anledning har den designet et ny logo, hvor en overkrop iført hvid og med en knytnæve bankende på brystet fylder det meste. Logoet er blevet til i samarbejde med fans, men alligevel er det langt fra alle, der er tilfredse.

»Pinligt,« og »forfærdlig« er blot nogle af de reaktioner, man støder på som svar til Leeds' præsentation af nyheden på det sociale medie Twitter.

En, Adam Bilyj‏, håber, at der bare er tale om en ond drøm, som han snart vågner fra.

Andre joker med, at det må være den blinde musiker, Stevie Wonder, som Leeds har konsulteret i udviklingen af logoet:

Og konkurrenterne fra Millwall... De griner bare:

Leeds fastholder i forbindelse med offentliggørelsen af det nye logo, at den har fået fantastisk feedback frra fansene:

»Opdateringen af logoet er ikke en beslutning, der har været let at træffe, men vi er stolte af, at have et nyt logo, som er det oprigtig for Leeds og som ærer vores fans kvalitet og loyalitet. Det er et symbol på styrken i sammenhold og en et stolt udtryk for klubbens identitet og historie,« siger Leeds' administrerende direktør Angus Kinnear.