Lyt til artiklen

Vil du lytte til artiklen?

Køb et Digital Plus-abonnement og lyt med det samme.

Vil du lytte til artiklen?

Køb et Digital Plus-abonnement og lyt med det samme.

Navid Dayyani var tilbage i 2003 den yngste debutant i Superligaens historie, men fire år senere blev han erklæret fodboldinvalid. I dag er han erhvervsmand med stor succes.

Sidste år blev han købt ud af virksomheden BrandFix A/S, der sælger skønhedsprodukter til blandt andet Matas og Normal. Han havde knap halvdelen af virksomheden.

Et salg der gav ham millioner, og nogle af dem har han nu skudt i en ny virksomhed.

Det fortæller han til B.T.

Navid Dayyani.
Navid Dayyani. Foto: flemming krogh
Vis mere

SweetSpot hedder virksomheden, de har udviklet en særlig automatiseret løsning til impulskøb i nonfood.

»De er dygtige på software. Det er anderledes i forhold til, hvad jeg har set tidligere. Det er fedt at prøve en type af virksomhed, som gør det på en anderledes måde. Jeg vil gerne prøve en anden varekategori og prøve noget nyt, men samtidig holde mig til noget, jeg har forstand på.«

Efter salget af BrandFix A/S har Dayyani brugt en del af penge på sikre investeringer, og så har der været en pulje til risikoinvesteringer.

Hele den pulje er nu blevet brugt på SweetSpot.

»Det er et etcifret millionbeløb i den lave ende, som jeg har investeret. Det er ud fra et investeringsperspektiv. Jeg har sat hele min pulje på en case, så man kan godt sige, at jeg er gået all-in.«

Det er dog ikke noget som 34-årige Navid Dayyani ligger søvnløs over om natten.

»Det er ikke noget, jeg er nervøs for. Failure is an option. Jeg ved godt på forhånd, det kan gå galt. Jeg har jo kun investeret en luns af mine penge og ikke det hele, ellers havde jeg nok været mere nervøs. Så længe vi alle har gjort vores bedste, og vi kan se os selv i øjnene, så kan vi ikke gøre mere.«

Navid Dayyani kan ikke oplyse, hvor meget han har fået ud af at sælge sin andel af BrandFix A/S, men han er godt tilfreds.