Det var en sand shitstorm fra vrede fodboldfans, som ramte stremingsjenesten Strive, da udsendelsen gik kold midt under braget mellem FC Barcelona og Real Madrid søndag aften.
Udskældte Strive scorede i sommer rettighederne til at vise La Liga og Serie A i Skandinavien. Her forklarer vicedirektør Kristian Hysén, hvorfor den hakkende forbindelse gik i sort midt under El Clasico - og hvordan de vil råde bod på fejlene.
Brugere i Danmark (og Sverige og Norge) oplevede at billedet frøs og hakkede, og at streamen stoppede i lange perioder under FC Barcelona-Real Madrid-kampen. Hvordan kunne det gå så galt?
»Vi havde tekniske problemer under El Clasico, det er sandt. Vi kan kun beklage det.«
Hvad vil I gøre for at forhindre det fremover?
»Vores tekniske team vil løse problemet og vi vil gøre alt for, at det ikke sker igen.«
I scorer lavt (0,2 ud af 10 på baggrund af 335 anmeldelser) på Trustpilot. Hvordan ville du selv vurdere jeres præstation i søndags?
»Selvfølgelig er vi skuffede og ærgerlige over sendingen på søndag. Det var ikke godkendt.«
På de sociale medier er der hundredvis af vrede kommentarer. Hvad vil I gøre for at rette op på folks dårlige indtryk af jer? Får folk pengene igen?
»Vi skal først og fremmest udrede, hvad der skete, og sørge for at vi undgår det fremover.«
Hvad tænker du om de hårde kommentarer, folk kommer med?
»Jeg forstår dem. Fodbold handler om følelser, og at de reagerer sådan her, viser den passion, der er i fodbolden.«
Er det her ganske enkelt for stor en opgave at løfte for en nystartet streamingstjeneste?
»Naturligvis havde vi håbet, at det var forløbet anderledes. Men Strive kommer til at fortsætte med at sende, og vi kommer til at forbedre os. Det lover jeg.«
Nu går kritikken jo meget på sammenbruddet i El Clasico-kampen, men folk oplever jo også problemer til daglig til andre kampe. Hvad tænker du om det?
»Det har været klager under tidligere kampe, men ikke i nærheden af så mange. De tidligere problemer har mest gået på seerens opkobling.«
I får kritik for kvaliteten, men også for ikke at informere godt nok undervejs. Har i lært noget der?
»Vi forsøger at bringe informationerne på de sociale medier, så hurtigt vi kan. Vores førsteprioritet er dog at forbedre tjenesten.«
Folk efterspørger fortsat kommentatorer på lokalt sprog. Hvornår får brugerne det? Folk er også trætte af Apple TV-problemer. Kommer der en løsning?
»De spørgsmål vil vi svare på inden for kort tid.«
Hvor stor en effekt har søndagens shitstrom haft. Hvor mange abonnenter har I mistet?
»Jag kan ikke kommentere på det, da vi aldrig kommenterer på den slags tal.«
Alle spørgsmålene er stillet og svaret på mail, da det ikke har været muligt at interviewe Strive over telefonen.