Det er kommet helt bag på Christian Stadil.

'Vi havde trods alt ikke regnet med, at den nye Everton-trøje, som vi lige har lanceret sammen med klubben til sæsonen 20/21, ville blive den hurtigst sælgende trøje i klubbens 142-årige historie,' skriver han.

Det er på Instagram, at Hummel-bossen glæder sig over rekorden hos Premier League-klubben, som det store danske tøjmærke netop er blevet trøjesponsor for. Se den nye Everton-trøje i Christian Stadils Instagram-opslag nederst i artiklen

I en pressemeddelelse fremgår det videre, at der på bare fire timer blev solgt lige så mange eksemplarer af den nye trøje, som der i de foregående 10 år er blevet solgt på hele første dag med den nye trøje i butikkerne.

Den blev lanceret i fredags.

»Vi er utrolig glade og stolte over alle de overvældende og positive reaktioner, som vi har oplevet på den nye trøje. Det har været fantastisk at mærke begejstringen fra klubbens fans, og vi kunne ikke have drømt om et bedre comeback til Premier League,« siger Hummel-direktør Allan Vad Nielsen:

»Før en stor trøjelancering har man altid sommerfugle i maven, men der er ingen tvivl om, at fansene elsker trøjen lige så meget, som vi gør. Og at trøjen så samtidig er blevet den hurtigst sælgende trøje i klubbens historie, er bare prikken over i'et og ikke mindst en fantastisk start på vores samarbejde med en af de mest traditionsrige klubber i engelsk fodbold.«

Det er altså første sæson, at Hummel er trøjesponsor for Everton, og forinden havde tøjmærket ikke samarbejdet med en Premier League-klub siden Aston Villa i 2006/07-sæsonen.

Evertons nye kamptrøje fra Hummel.
Evertons nye kamptrøje fra Hummel.
Vis mere

I Everton er man også begejstret over trøjens popularitet.

»Vi havde en klar forventning om, at den unikke og specialdesignede Hummel-trøje ville blive populær blandt fansene, og vi er glade for den positive modtagelse, der har bidraget til at gøre trøjen til den hurtigst sælgende i klubbens historie,« siger klubbens kommercielle direktør, Alan McTavish.

I det hele taget går det meget godt for Hummel i øjeblikket. Sidste år registrerede tøjmærket sin største omsætning nogensinde med 1,361 milliarder kroner, hvilket var en stigning på otte procent i forhold til 2018.

På den lange bane er målet at øge omsætningen til to milliarder kroner inden 2023.