Brøndby har fået ny storsponsor, men nu møder klubben kritik for sponsoratet.

Når Superligaen igen starter op om få uger efter vinterpausen, så kommer der til at stå NTG på ryggen af Brøndby-spillerne

Men allerede før, at spillerne er løbet på banen med det nye sponsorat på ryggen, bliver klubben ramt af kritik fra fagforeningen 3F.

NTG (Nordic Transport Group) er nemlig en transportvirksomhed og ifølge flere artikler, som Avisen.dk har bragt, skulle virksomheden angiveligt dumpe priserne i transportbranchen, og derfor er 3F nu ude med en kritik af Brøndby for at indgå sponsoratet. Se øverst Brøndby-træner Alexander Zorniger overraske et damehold

»Er Brøndby ikke tilhængere af fair play? NTG's forretning er baseret på meget lave priser, som presser chaufførernes lønninger, så pengene lugter,« siger Robert Grandt, der er næstformand i Godschaufførernes Landsklub under 3F, til Avisen.dk.

Men den kritik er NTGs koncerndirektør, Jesper E. Petersen, langt fra enig i.

»Jeg er chokeret og synes, det er dybt uretfærdigt og urimeligt. Helt klart. Vi opfører os rigtig fornuftigt. Jeg tror, det skyldes, at man ikke er tilstrækkelig vidende om forholdene og ikke forholder sig til, at der er tale om henholdvist et nationalt og et internationalt marked,« siger han ifølge Lorry og tilføjer.

»Hvis vi vil gøre os gældende i den internationale transport, er vi nødt til at benytte de samme underleverandører, som vores internationale konkurrenter. Vi betaler rent faktisk vores internationale vognmænd et prisniveau, der ligger højere end markedet generelt. Vi ligger i den høje ende.«

I Brøndby mener man heller ikke, at der er noget som helst i vejen med sponsoratet fra NTG. Kommunikationschef Christian Schultz fortæller således, at klubben er helt sikre på, at NTG bedriver virksomhed inden for gældende lovgivning.

NTG og Brøndby IF har skrevet kontrakt for tre år. NTG kommer også til at lægge navn til den nordvestlige indgang på Brøndby Stadion.