Fra tirsdag skal danskere vænne sig til et nyt navn i det konstant voksende streamingunivers.

Her lander Discovery+ – som i virkeligheden er en afløser for Dplay, der dermed forsvinder.

I forbindelse med relanceringen er der også en god lille økonomisk nyhed til både nye og gamle brugere, for prisen falder med øjeblikkelig virkning. Fremover koster det 149 kroner pr. måned for det fulde abonnement med både underholdning og sport (før kostede det 179 kr. pr. måned), mens et abonnement med kun underholdning beholder prisen på 99 kroner om måneden.

For at man kan bruge den nye tjeneste, er det nødvendigt, at man opdaterer sin nuværende Dplay-app.

Man bliver i dag mødt af dette syn, hvis man går ind på Dplay.
Man bliver i dag mødt af dette syn, hvis man går ind på Dplay.
Vis mere

»Jeg er stolt af at vi nu kan give vores brugere et helt nyt look og endnu mere underholdning på vores streamingtjeneste,« siger Nicklas Norrby, CEO for Discovery i Norden, i en pressemeddelelse:

»Alle vores brugere vil have adgang til de samme fantastiske serier, dokumentarer, sport og kanaler som de havde før, og i løbet af året vil vi tilbyde endnu flere enestående seeroplevelser og også lægge mere af vores sportsindhold over til Discovery+.«

Især på sportsfronten sker der en del på den nye streamingtjeneste i 2021. Her venter ikke mindst OL i Tokyo senere på året, mens der også vil være tennis fra Australian Open, cykling fra Giro D'Italia og Tour de France og fodbold fra Superligaen, Europa League samt 10 landskampe med det danske herrelandshold.

Desuden kommer der nye tv-serier som ’Jaget vildt: Kendte på flugt’ og ’Stjerner i Trøjen'.

Bag Discovery+ står Discovery Networks, der i Danmark har tv-kanalerne Eurosport, Kanal 5, 6eren, Canal9, Discovery, TLC og Animal Planet.

Ambitionen for Discovery+ er ifølge pressemeddelelsen at 'være verdens førende streamingtjeneste inden for underholdning fra den virkelig verden' – i den forbindelse lanceres streamingtjenesten på 25 markeder denne tirsdag.