Den nye sæson af sucess-serien 'Stranger Things' giver nyt liv til en af de mest udskældte sodavand gennem tiderne.

Året var 1985, og cola-krigen mellem Coca-Cola og Pepsi var på sit højeste.

I forsøg på at slå konkurrenten lancerede Coca-Cola-udgaven New Coke, som siden blev kaldt 'århundredets markedsføringsbommert'.

.Kunderne kunne nemlig ikke lide smagen, og colaen blev droppet efter kun 79 dage på markedet, skriver Coca-Cola Company på sin hjemmeside.

Coca-Cola gik tilbage til sin oprindelige opskrift, mens Pepsi indrykkede en helsides annonce i New York Times og udråbte sig selv som colakrigens vinder.

'Sommeren 1985 forandrede nok alt for os med indføringen af New Coke, som var et af de største populærkulturelle øjeblikke det år,' siger Oana Vlad fra Coca-Cola til AP.

Nu bliver den forkætrede drik på en måde genfødt, når tredje sæson af Netflix-serien vender tilbage i begyndelsen af sommeren.

Seriens nye sæson foregår netop i 1985, og da brødrene bag serien gik i gang med at udvikle den nye sæson, var de ikke et øjeblik i tvivl om, at 'New Coke' skulle med.

»Det var en af vores første idéer, da vi brainstormede på sæson 3. Sommeren 1985 var New Coke en stor sag, når det gælder populærkulturelle øjeblikke. Det ville være mærkeligt ikke at have med,« siger Dufner-brødrene til New York Times.

I al hemmelighed er opskriften på New Coke blevet hentet frem og taget i brug. Logoet og den lidt anderledes røde farve, der blev brugt dengang, er også hentet frem.

Ifølge nyhedsbureauet bliver der solgt et begrænset antal dåser og flasker med New Coke i forbindelse med premieren på serien 4. juli.

Ifølge New York Times har Coca-Cola planer om at producere 500.000 dåser af den nye gamle drik, og de fleste vil kunne købes på virksomhedens egen hjemmeside.