»Jeg var ked af det. Jeg havde håbet at der var én af dem, som havde rakt hånd i vejret og sagt, ‘det er fandeme en fed idé, den er jeg med på’. Men det skete ikke, så jeg måtte finde andre
veje.«

Sådan siger Morten Sørensen om sin deltagelse i det populære DR-program 'Løvens Hule' i 2019.

Her præsenterede han løverne for sin virksomhed ISH, der har specialiseret sig i udviklingen og produktion af alkoholfri vin, spiritus og cocktails.

Men ingen af løverne var tørstige efter at investere i firmaet, som dengang var værdisat til fem millioner kroner.

Det kan dog muligvis være, at de fortryder det i dag.

I en pressemeddelelse fortæller ISH nemlig, at de netop har lukket en investeringsrunde med nordens største vin- og spiritusdistributør Anora, som har betalt 37 millioner kroner for 26 procent af aktierne i firmaet.

Det giver en værdiansættelse på cirka 185 millioner kroner, hvilket er en forøgelse på mere 3000 procent, siden Morten Sørensen kom med sit pitch til løverne.

Men hvis det står til Morten Sørensen, stopper rejsen langt fra her for virksomheden, som i dag tæller 17 medarbejdere og eksport til 15 lande.

»Vi har større ambitioner. Vi ved, vi har de bedste alkoholfri produkter i verden, og med den udvikling vi ser, hvor flere og flere forbrugere leder efter gode alkoholfrie alternativer, har vi på
ingen måde udnyttet vores fulde potentiale.