Se videoen foroven.

'Alt det vi deler'.

Det er navnet på et viralt megahit fra TV 2 Danmark.

I slutningen af januar måned offentliggjorde TV 2 reklamen, som siden er blevet set, delt og kommenteret af millioner af mennesker.

I videoen ser man flere forskellige grupper af stereotyper som fodboldfans, hospitalsansatte, forretningsfolk med høj indtægt, folk med lav indtægt, hætte- og tatoveringsklædte, nye danskere, folk fra landet, folk som aldrig har set en ko og folk, der træner meget, blive sat sammen på kryds og tværs.

Den oprindelige video var lavet på dansk og sat til at debutere 20. januar på Facebook, mens den fik tv-premiere efter denne sæsons første afsnit af 'Badehotellet' for at vise, hvad TV 2 står for:

»At TV 2 samler folk,« som kanalchef på TV 2s hovedkanal, Lotte Lindegaard, siger til BT.

I dagene efter offentliggørelsen gik det amok.

Selvom filmen var på dansk, begyndte den at blive delt i udlandet, hvor store, kendte medier fik øjnene op for reklamen, hvor de mange forskellige stereotyper finder et fællesskab ved blandt andt at blive spurgt om, hvem der var klassens klovn, hvem der har fået sex for nyligt, hvem der er forelskede, hvem der blev mobbet i skolen, hvem der mobbede i skolen og til slut, hvem der elsker Danmark.

Siden har TV 2 lavet en engelsk udgave af reklamen. Og det har gjort, at medier som store udenlandske medier Huffington Post og Mashable har delt og lavet artikler om videoen. Og det kommer i den grad bag på Lotte Lindegaard.

»Det er meget overvældende, og jeg er meget følelsesmæssigt berørt af, at så mange mennesker har taget den til sig og kan bruge den. Filmen er lavet til TV 2s hovedkanal, og den skal fortælle, at TV 2 gerne vil samle folk i en tid, hvor polarisering ellers fylder meget i debatten. Det er land mod by, rig mod fattig, højrefløj mod venstrefløj. Og derfor vil vi vise, at vi har mere tilfælles, end der adskiller os, og at det er dér, TV 2s fokus ligger. Men at den er nået så langt ud, er overvældende,« siger Lotte Lindegaard.

At 'Alt det vi deler' blev offentliggjort i forbindelse med sæsonåbningen på den populære tv-serie 'Badehotellet' var helt bevidst.

Det var dog ikke helt bevidst fra TV 2s side, at den engelske version skulle udkomme 27. januar, hvor den faldt sammen med, at den Internationale Holocaust Remembrance-dag markeres og ligeledes den dag, hvor Donald Trump præsenterede det meget omdiskuterede dekret, som forbyder folk fra syv hovedsageligt muslimske lande at komme ind i USA. Noget flere internationale medier ellers bider mærke i.

»Det var helt tilfældig timing. Vi havde timet det med 'Badehotellet's premiere og ikke med International Holocaust Remembrance Day eller den dag, hvor Trump blev indsat. Den er timet med 'Badehotellet', som er en serie, der samler folk, og filmen passede derfor godt ind i hele den strategi, vi har arbejdet med på TV 2 i de seneste år. Men det er en dansk film om en dansk kanal, som er lavet til danskerne. Den er ikke tænkt internationalt, og der er ikke skyggen af politik i den,« siger Lotte Lindegaard.

Hos TV 2 er man glade, men også overraskede over den store succes reklamen har opnået.

»Vi er blevet kontaktet af flere internationale medier efter den kom ud. Og som det ser ud lige nu, så er den blevet set omkring 60 millioner gange. Men den har også et stærkt budskab, og jeg har flere gange haft tårer i øjnene, når jeg har set, hvor mange mennesker, der kan bruge den,« siger Lotte Lindegaard.

Reklamen er ifølge kanalchefen et forsøg på at vise danskerne, hvilken retning TV 2 ønsker at bevæge sig. Men selvom den har opnået stor succes, så er det ikke umiddelbart planen, at der skal komme nye udgaver over samme tema.

»Der er denne ene film, og der er ikke planer om flere film i samme stil. Men vi kommer til at bruge både budskabet, de værdier, den bygger på, og ’Alt det vi deler’ i den kommende tid,« understreger hun.

Du kan se eller gense 'Alt det vi deler' øverst i artiklen.