DR3 har den seneste tid lokket mange seere til, hvor især programmet 'Gift ved første blik' har været et stort trækplaster. Den har nu flere seere end for eksempel TV2 Zulus seneste satsninger. 

Siden DR i januar lancerede DR3, har danskerne i stigende grad valgt at zappe ind på kanalen, og den seneste tid har man oplevet et lille gennembrud.

- Det går helt fantastisk. Både Gift ved første blik, Fuckr md dn hjrne, Gennemsnitlig sex, Kødkataloget og Monte Carlo elsker jøderne er gået over al forventning og bliver samtidig også set af flere tusinde på streaming. Vi kan også høre, at folk taler om vores programmer, og at emnerne vi tager op diskuteres. Jeg er en glad kanalredaktør, siger Irene Strøyer, kanalredaktør på DR3.

Det er især det omdiskuterede program 'Kærlighed ved første blik', der har trukket folk til skærmene. Efter de første tre udsendelser har man haft 164.000 seere i gennemsnit, mens TV2 Zulu's programsatsninger 'Tomgang' og 'Sjit Happens'  har henholdsvis 128.250 og 85.250 seere ifølge Gallup TV-Meter.

- Gift ved første blik har i den grad været med til at sætte vores lille nye kanal på landkortet. Ikke blot fordi mange ser med, men fordi vi kan mærke, at programmet og dets fokus på den nutidige tilgang til parforhold og kærlighed bliver diskuteret rundt på de sociale netværk. Det betyder jo, at vi har ramt rigtigt med vores eksperiment, lyder det fra Irene Strøyer.

Seererekorden på DR3 var visningen af P3 Guld den 27. marts, hvilket trak 254.000 seere til. Til sammenligning så 194.000 danskere 2. afsnit af 'Gift ved første blik'.

Programmet bliver vist hver onsdag på DR3.