Kan man få kendte til at slagte en ko på tv? Eller travle mænd med attache-mappe og mobiltelefon til at lege 'jorden er giftig' eller danse limbo på Strøget i København?

Tv-værten Bubber, 50, kan. Nu krydser han sit eget tv-spor i DR Ultras nye talkshow ”Sofie Linde Show”, der har premiere i næste uge.

Her vender han tilbage i rollen som udsendt reporter, der skal tage temperaturen på familien Danmark anno 2015, mens værten Sofie Linde er i studiet.

Det er første gang, DR Ultra kaster sig ud i så stor en tv-satsning, der henvender sig til børn og forældre med det formål at få rystet familierne sammen igen

»Mange hjem er forvandlet til en hovedbanegård, hvor børn og voksne mødes, men har glemt hinanden. Hvor børnene hellere vil sidde foran en Ipad og de voksne har travlt med andre ting. Jeg har været ude at teste, om de voksne har glemt at være børn, og hvor voksne er børnene, men på en humoristisk måde som små  øjebliksbilleder, man gerne må tænke over,« forklarer Bubber, der var overrasket over, hvor mange, der alligevel gider hoppe med på legen

Han er glad for at være på DR Ultra, der har hentet  den tidligere TV2 børnevært ind for at lave tv for de 7-12 årige:

»Ultra tager børnene alvorligt. Det må gerne handle om noget og give mening, i stedet for at lefle for seertal som på andre kanaler. Der laves ikke ret meget tv for den målgruppe på danske tv-kanaler.«

Franskmænd vil købe 'Dræb din livret'

Imens vækker hans provokerende DR3-serie 'Dræb din livret'  stor interesse blandt udenlandske TV-købmænd ved tv-festivalen i Cannes . Programmet er udvalgt af en ide-jury ved festivalen som et særlig godt bud på nyskabende tv.

Herhjemme skabte Bubber stor forargelse og debat, fordi han inviterede kendte ind til at lave deres livret, men de skulle lige slagte kyllingen eller koen først.

»Dræb din livret« er et program, du kun kan lave en gang, for så ved gæsten jo, hvad det handler om. Men det var alligevel utroligt, at med alt det, vi ser, at det kunne vække så meget forargelse,« siger Bubber.

»Det er den naturligste ting i verden, men alligevel er det kommet så langt væk fra vores bevidsthed, hvor maden kommer fra. Gæsternes ansigtsudtryk havde jeg helt tæt på, og de var de samme. De kiggede på dyret, op hinanden og mig, og så gik der lige 10 sekunder, inden det gik op for dem, at det var alvor. Ingen havde regnet med at blive inviteret ind og slagte dyret”.

Ifølge DR-salg på messen er det blandt andet Frankrig og Holland, der er helt fremme i køen for at købe ideen af DR.