Hennes & Mauritz bebudede tidligere på året, at de inden længe planlægger at åbne deres nye butikskoncept Arket i København.

Og nu løfter den svenske modegigant sløret for, hvad den nye Arket-butik bliver for en størrelse. Og meget tyder på, at danskerne kan se frem til en 'luksusudgave' af H&M. Det skriver finans.dk.

Arket vil, i modsætning til de eksisterende H&M-butikker, tilbyde de danske kunder en bred vifte af varer inden for mode og indretning. Især vil der være fokus på accessories og ting til hjemmet.

Der vil også være mulighed for at købe en række eksterne brands, heriblandt Nike, Adidas og Reebok, dog primært sko.

Og såfremt indretningen tillader det, vil der er i Arket-butikken i København også være en café, inspireret af det nye, nordiske køkken.

»Arket vil tilbyde et bredt - men udvalgt - sortiment af nødvendigheder til mænd, kvinder og børn, ligesom der også vil være et mindre udvalg af produkter til hjemmet,« har koncernchef Karl-Johan Persson tidligere udtalt i en pressemeddelelse om det nye brand.

Indtil videre er det planen, at den nye butik skal ligge på Købmagergade i hjertet af københavn. Helt præcist hvornår dørene bliver slået op, er endnu ikke blevet meldt ud af H&M, men København er sammen med en række andre europæiske storbyer udset til at skulle kickstarte for det nye butikskoncept.

Den første Arket-butik åbner i London i sensommeren, og umiddelbart herefter skulle København følge trop sammen med blandt andet München og Bruxelles.

Lanceringen af det nye brand er en central del af den svenske koncerns strategi, som sigter mod at kapre nye kunder, der bevæger sig væk fra H&M's traditionelle tøj-sortiment og prisleje.

Arket bliver H&M's ottende brand. I forvejen står de også bag mærker som COS, Weekday, Cheap Monday, Monki og & Other Stories.