Mange virksomheder bløder penge som følge af coronapandemien, men det gælder ikke modefirmaet Boozt, der forventer stor vækst i regnskabsåret 2021.

Det dansk-svenske firma forventer en årlig vækst på 25-30 procent på baggrund af en vækst på 49 procent i første kvartal af 2021.

De positive vinde for Boozt startede allerede i 2020, da coronapandemien for alvor bredte sig, og sikrede særdeles gunstige forhold for nethandel.

De første ni måneder af 2020 steg væksten i virksomheden med hele 127 procent.

»De forbrugere, der kom i 2020, er vendt tilbage og har en høj genkøbsrate, og det er en af årsagerne til, at vi er vokset en anelse mere end forventet i 2021,« siger CEO Hermann Haraldsson til B.T.

Selvom kunderne er blevet i butikken, erkender Hermann Haraldsson, at coronapandemien har været afgørende for de gode tal hos virksomheden.

»Coronapandemien har accelereret en udvikling på det digitale område, som alligevel ville være kommet, og det har gavnet os. Fire-fem års udvikling er sket i løbet af et års tid.«

Men hvad så når coronaperioden efter alt at dømme slutter på et tidspunkt, og danskerne uden restriktioner kan tage på storindkøb hos Magasin og andre af Boozts konkurrenter?

Hermann Haraldsson fortæller, at tallene for april foreløbigt ser gode på trods af, at danskerne igen har haft mulighed for at købe tøj i fysiske butikker.

»Vi tror, at folk bliver hængende. Adfærden har ændret sig, og vi tror på, at folk har ændret vaner. Det tager typisk fire uger at ændre vaner, og nu er der gået over et år,« siger CEO Hermann Haraldsson.

Boozt har blandt andet også markeret sig ved at tegne et trøjesponsorat med Superligaklubben Brøndby IF, der skal bære 'Booztlet.com'-logoet på trøjen foreløbigt resten af Superligasæsonen.