Med 1,7 millioner mobilkunder i andet kvartal har Telenor 29.000 flere kunder på mobilsiden end sidste år.

Det er lykkedes Danmarks næststørste teleselskab, Telenor, at trække lidt flere kunder til de seneste måneder. Samtidig er indtjeningen steget.

Det oplyser Telenor Danmark i en pressemeddelelse i forbindelse med sit halvårsregnskab.

Med en fremgang på 3000 kunder på mobilsiden i andet kvartal af 2021, der dækker over april, maj og juni, har Telenor nu 29.000 flere danske mobilkunder end sidste år.

I alt har Telenor 1.683.000 mobilkunder i Danmark.

Desuden har teleselskabet i kvartalet budt velkommen til 1.000 nye bredbåndskunder.

Omsætningen, der er indtægterne fra salget, er steget fra 899 millioner kroner i andet kvartal sidste år til 924 millioner kroner for samme periode i år.

Driftsoverskuddet er vokset 18 procent til 261 millioner kroner sammenlignet med andet kvartal sidste år. Driftsoverskuddet dækker over de penge, der er tilbage fra salget, når udgifterne til eksempelvis varer og løn er trukket fra.

Den højere indtjening skyldes ifølge Telenor fremgang i selskabets digitaliseringsstrategi samt den øgede omsætning.

»Vi har haft et stærkt første halvår, hvor vi fastholder vores fokus på at bygge en sundere forretning, mens vi løfter indtjeningen med 18 procent,« siger Lars Thomsen, administrerende direktør i Telenor Danmark, i en pressemeddelelse.

Det seneste år har Telenor blandt andet haft fokus på udrulningen af nye teknologier, fortæller Lars Thomsen.

»Sideløbende med at vi bygger 5G, så er vi gået på markedet med nogle efterspurgte sikkerhedsprodukter, der er blevet rigtig godt modtaget.«

Telenor Danmark er en del af Telenor-koncernen, som har aktiviteter i hele Norden og i Asien.

I Danmark har selskabet cirka 1.100 medarbejdere og 40 butikker fordelt over hele landet.

/ritzau/