Flere medarbejdere i SushiMania – heraf en afdelingsleder – har i forbindelse med en konkurrence snydt med falske anmeldelser på Trustpilot.

Det skriver Jyllands-Posten.

'Lynkonkurrence! Hvilken afdeling kan få flest positive anmeldelser på Trustpilot inden tirsdag den 1. august? Vinderholdet kan nyde en god omgang fredagssnolder til deling i afdelingen. P.s. Man må godt selv lave en anmeldelse, så det jo bare en fordel at have mange ansatte,' skrev en ansat i SushiMania 30. juli 2023.

Og så væltede det ind med positive anmeldelser. Hele 37 femstjernede anmeldelser på to dage. 

Da Jyllands-Posten ringer tidligere driftschef Mads Lange op for at få hans besyv på sagen, lover han at vende retur. Men i stedet er det den tidligere administrerende direktør, Nathalie Ina Kühl, der ringer, selvom hun formelt set ikke har noget med sushikæden at gøre længere.

»Det har jeg ingen kommentarer til. Hvis de selv er kunder i butikkerne og har en god oplevelse, er det vel fint, at de gør det,« siger Nathalie Ina Kühl med henvisning til medarbejdernes mange femstjernede anmeldelser.

I en efterfølgende mail skriver den tidligere administrerende direktør, at hun anbefaler, at den nuværende ledelse fremover tydeliggør, at medarbejdere ikke må anmelde deres eget arbejde i forbindelse med diverse konkurrencer.

Nathalie Ina Kühl, der overtog SushiMania i 2022, begærede franchisekæden konkurs i slutningen af februar i år.

I den forbindelse drejede fem sjællandske forretninger nøglen om, mens otte jyske butikker blev overdraget til et andet selskab.