Detailhandelskoncern Salling Group vil i fremtiden ikke have Netto-butikker i Sverige.
Med et milliardoverskud for 2018 har Salling Group valgt at sælge Netto i Sverige fra, og de163 Netto-butikker i Sverige er blevet solgt til det svenske firma CBS AB.
Det skriver Salling Group i en udsendt pressemeddelelse.
'I Salling Group er vi meget tilfredse med aftalen, som gør, at vi kan øge investeringerne på færre markeder og yderligere fokusere vores virksomhed til gavn for kunder i Danmark, Polen og Tyskland,' siger Per Bank, administrerende direktør i Salling Group, i pressemeddelelsen.
Netto Sverige har i flere år arbejdet med underskud, og med frasalget af Netto Sverige vil Salling Group øge sit investeringsprogram og samtidig investere offensivt i en betydelig opgradering af de fysiske butikker, digitale løsninger samt i øget onlinesalg af dagligvarer.
Salling Group planlægger således at investere mere end en milliard kroner i Netto-butikkerne i Danmark, Polen og Tyskland i 2019.
Ud over Netto har Salling Group en lang række andre kæder i koncernen. Det er blandt andet Bilka, Salling, BR og Wupti. Samlet har koncernen øget sin omsætning med lidt under en milliard kroner til 59,4 milliarder kroner, hvilket har givet et overskud efter skat på 1,4 milliarder kroner.
Salling Group og CBS ønsker ikke at oplyse, hvad handlen koster.