Det hollandske onlinerejsebureau Travelbird, der har solgt tusindvis af rejser til danskere, er på vej mod konkurs.

Firmaet har kæmpet for at skaffe ny finansiering i tide, men det er altså ikke lykkedes, oplyser selskabet på sin hjemmeside.

'På grund af sæsonudsving har der været en forsinkelse i betalingen til Travelbirds partnere i de seneste måneder, og Travelbird har aktivt forsøgt at skaffe yderligere finansiering for at kunne betale dem.'

'Det lykkedes desværre ikke i tide,' skriver Travelbird.

Travelbird har derfor indstillet salget af alle rejser og er gået i betalingsstandsning.

Danske forbrugere, der har købt rejser via det hollandske selskab, skal kontakte den hollandske pendant til den danske 'Rejsegarantifonden' - Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR).

Det skyldes, at Travelbird ikke er registreret hos Rejsegarantifonden, fortæller branchemediet Standby.dk.

»Berørte danskere må kontakte den hollandske modsvarighed til os,« lyder det fra den adm. direktør for Rejsegarantifonden, Birgitte Fjeldhoff, til Standby.dk.

Travelbird er medlem af den hollandske rejsegarantifond (SGR), og derfor bliver rejser reserveret via Travelbird dækket gennem garantiordningen for SGR.

Har man bestilt en rejse via Travelbird, bliver man kontaktet af SGR, oplyser Travelbird.

Travelbird blev lanceret i 2010.

Selskabet var rentabelt for første gang i første halvdel af 2018, oplyser Travelbird.