Udlængslen bliver kun stærkere og stærkere hos Benjamin Philip Knudsen.

»Vi bruger rigtig mange penge på forskellige løsninger, men det gør så, at vi hurtigt kan opskalere,« siger han.

I år er hans onlinebutik Teeshoppen allerede blevet rullet ud på syv nye markeder, og det er ifølge Finans.dk planen, at yderligere fire lande skal føjes til listen inden året er omme.

Det kan ikke mindst lade sig gøre via omkostningstunge teknologiske redskaber, som eksempelvis gør oversættelse af produktbeskrivelser, indkørsel af lokale betalingsmetoder og shipping lettere og hurtigere, fortæller han.

Dermed kan Teeshoppen også hurtigt sparke forretning i gang i et nyt land.

Det behøver ikke at vare mere end tre uger.

Og succesen er til at tage og føle på for den 27-årige aalborgensiske iværksætter.

Han skabte Teeshoppen i 2014 for sine konfirmationspenge. I dag – otte år senere – forventes omsætningen at nå tæt på 150 millioner kroner.