Opdatering: Kort før klokken ni oplyser Nuuday, at problemerne er løst, og at kunderne nu igen kan bruge mobildata og tv.

Lørdag morgen er televirksomheden Nuuday ramt af et omfattende nedbrud.

Det betyder, at mange danskere i skrivende stund ikke kan bruge hverken internet, tv og mobildata.

Det oplyser virksomheden selv til Ritzau.

Det er kunder hos blandt andre YouSee, Telmore og TDC Erhverv, der er påvirket af nedbruddet.

Her på B.T. har vi morgenen igennem fået mange henvendelser fra læsere, som mærker problemerne.

Flere skriver, at de ikke har haft internetforbindelse siden klokken fem lørdag morgen.

»Jeg har TDC erhverv internet og mobil. Nettet er umiddelbart ikke eksisterende. Kun FB og Messenger virker,« skriver en læser blandt andet.

Tidligt lørdag morgen skriver YouSee på sin hjemmeside, at der er tekniske problemer.

»Vi har i øjeblikket en teknisk fejl, som medfører, at man kan have problemer med data på sin mobiltelefon og sit mobile bredbånd. Fejlen påvirker også tv og internet for kunder, som får signal via fiber,« skriver YouSee.

»Vi knokler for at finde fejlen og få den rettet hurtigst muligt.«

Kort før klokken ni oplyser Nuuday, at problemet er løst.

Men nu er problemet løst. Det skriver Nuuday i en pressemeddelelse kl. 8.30.

»En opdatering hos TDC NET gjorde desværre, at Nuuday-selskabernes kunder ikke kunne bruge mobildata i tidsrummet 05.00-7.45.«

»Tv og internet var også påvirket. Fejlen er nu rettet,« skriver Nuuday i pressemeddelelsen.