For 11 år siden blev Tina Søgaard skilt fra sin mand. Læg dertil et vægttab, der havde efterladt hendes hud rynket og slap.

Derfor begyndte hun at lave sin egen creme, der på mirakuløs vis gav hende en pænere hud.

Den hjemmebryggede creme er i dag er blevet til Ecooking - en dansk hudplejeserie, der i dag omsætter for mange mio. kr. i både ind- og udland. Tina Søgaard har på bare to år ottedoblet omsætningen i sin virksomhed.

»Jeg lavede udelukkende cremen til mig selv og tilpassede den mine egne behov. Jeg havde aldrig regnet med, at andre kunne bruge den,« siger Tina Søgaard til Finans.dk.

Ecooking solgte i årets første seks måneder tæt ved 770.000 produkter. Hvis det fortsætter sådan, vil Ecooking ved årets udgang have ottedoblet sin omsætning på bare to år.

Herhjemme kan hudplejeprodukterne købes i bl.a. Matas og på apoteket, men nu satser Ecooking også på udlandet. Mærket er allerede at finde hos forhandlere i flere europæiske lande, og virksomheden forventer at udvide til bl.a. USA og Sydamerika.

Tina Søgaard tilskriver bl.a. succesen, at kunderne er gode til at gøre opmærksomme på, hvis de har ideer til nye produkter.

Ecooking kom på hylderne i danske butikker i 2015, hvor sortimentet bestod af syv forskellige produkter. I dag tæller det 57 produkter med flere på vej mod slutningen af året.