En stor gruppe kunder tordner mod webshoppen Miss Chili og ejeren Claus Thomsen, der ifølge beskyldningerne har særdeles svært ved at levere varer og tilbagebetale penge til tiden. Politiet oplyser, at flere har anmeldt webshopejeren.

Tilbage i 2017 beskrev B.T. også, hvordan adskillige kunder førte en decideret internetkrig mod Miss Chili og Claus Thomsen, og nu kan B.T. så afsløre, at et nu endnu større antal kunder i dag føler sig snydt af webshoppen, der har næsten 60.000 følgere på Facebook.

Medlemstallet i Facebook-gruppen 'Os der mangler varer fra Shopinden24.dk/Miss Chili/se beskrivelse!' er vokset fra 283 til 557 på et år, og B.T. har været i kontakt med 15 af de kunder, der føler sig snydt på det groveste. De har alle beskrevet sagsforløbet med Miss Chili og gennem screendumbs dokumenteret deres dialog med webshoppen.

Forløbet er som oftest det samme: Kunden indgiver en ordre hos webshoppen, der spreder om sig med vilde tilbud og skyhøje procentbesparelser 'i forhold til butikkerne', men én ting mangler - varerne. Når leveringsdatoen er overskredet, kontakter kunden Miss Chili, og herfra begynder en lang kamp for at få enten tøj eller penge at se.

En af dem, der har taget den kamp, er Betina Stjernholm. I midten af april besluttede hendes datter, at hun ville bestille en gave til sin mor, som hun kunne få på mors dag. Det blev til et par sko hos Miss Chili, der reklamerede med ti dages levering. I dag - to måneder efter - har Betina Stjernholm og datteren ikke set skyggen af de sko.

»Jeg skrev til Miss Chilis Facebook-side i midten af maj, da der var gået en måned siden, at min datter havde bestilt skoene, og pengene var trukket fra hendes konto. Derefter fulgte flere uger, hvor jeg hele tiden fik besked på, at ordren kom næste uge... og næste uge.. og så videre,« fortæller Betina Stjernholm.

Se hele korrespondancen her:

Mandag i denne uge var skoene stadig ikke ankommet, og derfor ville 42-årige Betina Stjernholm endnu engang skrive for at rykke, men denne gang ville beskeden ikke gå igennem. Hun var blokeret. Da hun gik ind på Miss Chilis Facebook-side, var hun også blokeret, så det ikke var muligt at kommentere et opslag.

Betina Stjernholms datter købte et par sko til sin mor gennem Miss Chili, men dem har hun aldrig modtaget.
Betina Stjernholms datter købte et par sko til sin mor gennem Miss Chili, men dem har hun aldrig modtaget. Privat

»Der koksede det helt. Vi havde stadig ikke modtaget pakken, så jeg gik ind på Trustpilot og skrev en hård anmeldelse, hvor jeg også truede med politiet. Og så ringede han! Han fortæller mig, at pakken har ligget i en pakkeboks og er blevet sendt tilbage, men det er jo ikke sandt, for så ville jeg have fået en besked. Men han fortæller også, at han vil overføre pengene, så det sidder jeg stadig og venter på nu,« fortæller hun.

Lone Andersen har været igennem den samme tur. Det hele startede, da hun den 9. marts bestilte et par ballerina sko hos Miss Chili:

»Leveringen var ti dage, men da der var gået 14, ringede jeg til Claus, som fortalte, at der havde været en vandskade. Jeg tog så på ferie, og da jeg kom hjem den 17. maj, altså over to måneder efter bestillingen, lå der ikke en pakke. Så ringede jeg til Claus og truede med politiet og vupti, så kunne han overføre. Det er så uprofessionelt, og jeg kan ikke forstå, at den webshop kan eksistere,« fortæller 53-årige Lone Andersen.

Lone Andersen fik sine penge efter at have ventet mere end to måneder på et par sko.
Lone Andersen fik sine penge efter at have ventet mere end to måneder på et par sko. Privat

B.T. har kontaktet Fyns Politi, og de bekræfter, at de har »flere anmeldelser på ham«, men at de ikke vil udtale sig yderligere.