Tøjbutikker i Europa har det ikke nemt grundet pres på både fysiske og online butikskæder. 

Alligevel har den danske tøjkæde Only store planer om at åbne endnu flere butikker. 

Det skriver Finans

Only, som er en del af Bestseller koncernen, vil nemlig åbne 180 nye butikker i det igangværende år fordelt i forskellige lande. 

»Klassisk, gammeldags retail skal drive vores fremgang og er den afgørende faktor for, hvor godt vi klarer os fremadrettet. Kan vi klare os i detailhandel, så skal vi nok også klare os på de andre kanaler. Men kan vi ikke klare os der, får vi også afledt problemer andre steder,« fortæller administrerende direktør for Only-mærket, Finn Poulsen. 

Only har i dag 750 butikker fordelt i 15 lande. De har allerede i år åbnet 141 nye butikker, men de stopper ikke her.

Italien er den nyeste tilføjelse til listen af lande, så nu er blikket vendt mod Grækenland og Tjekkiet. 

Målet er at udvide med tre til fire butikker om ugen. I november måned har forretningen allerede udvidet med 27 butikker, forklarer direktøren overfor mediet. 

Tøjbutikken har haft stor succes i Tyskland og Frankrig. 

I det forskudte regnskabsår 2022/23 omsatte Only Stores for 4,3 milliarder kroner, hvilket er en vækst på 20 procent sammenlignet med året forinden.