Det startede i 2002 med én kaffe- og juicebar i København.

Nu er der omkring 300 'Joe & the Juice'r rundt om i verden – og ambitionerne stopper slet ikke der.

I et interview med The Guardian fortæller topchef Thomas Nørøxe, at den danske kæde har planer om at fordoble antallet af kaffe- og juicebarer på få år.

Der går også rygter om en børsnotering.

Et af de markeder, hvor Joe & the Juice har store planer, er det britiske. Her har kæden netop nu 54 barer, og målsætningen er at åbne 20 mere alene næste år.

Der er bare ét problem.

»Vi har brug for 15 nye ansatte om ugen, og vi kan ikke rigtig finde dem lige i øjeblikket,« siger Joe & the Juices topchef, Thomas Nørøxe, til The Guardian.

I forsøget på at tiltrække arbejdskraft lokker Joe & the Juice blandt andet med yogaaftener, konkurrencer, hvor medarbejderne i bedste cocktailstil kan vinde præmier for at servere juice på den mest kreative måde og mulighed for bonusser, hvis salgsmål opnås, og avancement.

Hvor Joe & the Juice ekspanderer hastigt og har store ambitioner, går det noget mere trægt med indtjeningen.

Ifølge Berlingske har kæden tabt næsten en milliard kroner de seneste tre år. Blandt andet er kæden – som så mange andre – blevet ramt hårdt af coronakrisen.