Dansk design er in. Det mærker møbelkæden Bolia, som allerede nu har 50 butikker i Europa og omkring 120 forhandlere fordelt over USA, Afrika, Asien og Australien.

En sund økonomi betyder nemlig, at den Aarhus-baserede virksomhed nu vil udvide med en ny butik hver 14. dag, hvilket i runde tal bliver en samlet udvidelse på 20-25 butikker fordelt i Europa, fortæller adm. direktør Lars Lyse Hansen.

»De seneste år har vi haft en strategi om, at så længe vi havde en sund kerneforretning og en god indtjeningsgrad, så ville vi også stille og roligt skrue op for vores investeringer i ekspansion. Så det kommende år er egentlig næste skridt i det forløb,« siger han ifølge finans.dk.

Direktøren indrømmer, at det er et stort skridt, men et skridt, de har bygget organisationen op til at kunne håndtere bl.a. fordi de finder de nye lokationer i god tid.

Regnskabet for 2016/2017 er endnu ikke klart, men det ser ud til at overgå rekordåret 2015/16, hvor omsætningen endte på 684,2 mio. kr., og overskuddet før skat på 65,9 mio. kr. Direktøren skyder ifølge finans.dk selv på, at omsætning lander på omkring 770-780 mio. kr og dermed et overskud omkring 70 mio. kr. før skat.