Mange nye abonnenter til Disneys streamingtjeneste sender aktien i vejret hos selskabet.

Langt flere kunder end ventet har oprettet en bruger ved den nye streamingtjeneste Disney+.

I de sidste tre måneder af 2019, der er koncernens første kvartal i regnskabsåret 2019/2020, har Disney sikret sig 26,5 millioner abonnenter på den nyligt lancerede platform, skriver Ritzau Finans.

Antallet er en meget positiv overraskelse, da analytikerne havde spået, at 20,8 millioner brugere ville tilslutte sig tjenesten.

Det begejstrer Robert Iger, der er topchef ved Disney.

- Vi havde et stærkt første kvartal, understreget af lanceringen af Disney+, som har overgået selv vores største forventninger, udtaler han i regnskabet.

Også selskabets omsætning og indtjening i kvartalet var bedre end forventet, og det fik aktien til at stige med 1,7 procent i tirsdagens eftermarked.

Disney+ blev lanceret i USA i november, men kommer først til Danmark og de ørige nordiske lande til sommer. Her kan abonnenter se både film og tv-programmer fra blandt andet Disney, Pixar og Marvel.

Desuden producerer Disney nyt indhold, der udelukkende vises på streamingtjenesten, skriver finansmediet Business Insider.

Disney ejer også to andre streamingtjenester. Det er ESPN+ og Hulu.

/ritzau/