Danske Bank har onsdag haft driftsproblemer med MobilePay. Ud på aftenen nærmer der sig en løsning.

Danske Banks driftsproblemer med betalingsløsningen MobilePay samt bankens netbank nærmer sig onsdag aften en løsning.

Det oplyser banken til branchemediet FinansWatch.

»Vores kundesystemer er på vej tilbage online, og vi kan se kunder benytte vores ydelser igen.«

»Vi beklager den ulejlighed, dette skaber for vores kunder, og gør alt, hvad vi kan, for at støtte dem,« lyder det i et skriftligt svar fra Danske Bank, der er afsendt fra bankens presseafdeling, til FinansWatch.

Direkte adspurgt understreger banken over for mediet, at der ikke er noget, der indikerer, at der har været tale om et hackerangreb.

Problemerne begyndte onsdag omkring klokken 15.

Berørte brugere kan blandt andet følge med på bankens Facebook-side samt hjemmeside.

Det er Danske Bank, der har udviklet og ejer MobilePay. Appen har over 4,3 millioner brugere og over 190.000 butikker og webshops i Danmark.

Forrige år trodsede MobilePay corona og satte rekord i betalinger. Da 2020 blev til 2021, havde brugere i Danmark overført omkring 125 milliarder kroner gennem MobilePay. Det var en stigning på godt 20 procent.

Danske Bank har 3,3 millioner privat- og erhvervskunder. Banken er til stede i 11 lande.

/ritzau/