Den danske butikskæde Normal har i længere tid brugt det sociale medie TikTok til at bestille trendende varer og reklamere med dem i butikkerne.
Det får de dog ikke længere lov til.
Det skriver Børsen, der har talt med Normals administrerende direktør Jesper Due.
»TikTok rakte ud til os og bad os om ikke at bruge brandet i vores markedsføring. Derfor har vi været nødt til at ændre vores skiltning ude i butikkerne,« siger han til Børsen.
Normal har ellers brugt det sociale medie aktivt i deres markedsføringsstrategi.
Her har den danske butikskæde holdt øje med trendende produkter på TikTok, og herefter bestilt varerne hjem og markedsført produkterne ude i butikkerne med beskrivelsen 'trender på TikTok.'
Den markedsføringsstrategi er dog fortid nu, efter det kinesiske medie henvendte sig til Normal.
Børsen har henvendt sig til TikTok for at finde ud, hvorfor Normal ikke må markedsføre deres produkter længere på det sociale medier.
Den henvendelse har TikTok ikke vendt tilbage på.
Ifølge Normals direktør har TikToks påbud det ikke haft nogen konsekvenser for den danske kædes økonomi.
