Madudbringningstjenesten Wolt er blevet ganske populær, siden den kom til landet for to år siden.

Faktisk er den så populær, at danske restauranter det seneste år har genereret 250 millioner kroner i omsætning gennem Wolts app.

Det skriver erhvervsmediet Finans.

I en pressemeddelelse fortæller Søren Meier Svendsen, der er general manager hos Wolt Danmark, at der fortsat kommer nye brugere til madudbringningstjenesten, der har sin oprindelse i Finland:

»Det er virkelig gået stærkt det seneste år, og vi oplever stadig en støt stigning i antallet af aktive brugere på vores app, ligesom vi har et rekordhøjt antal kurérpartnere og restauranter tilknyttet. Og den udvikling ser ud til at fortsætte,« siger han.

Wolt, der har 600 danske restauranter og spisesteder tilknyttet appen, findes i dag i seks danske byer:

København, Lyngby-Gentofte, Odense, Aarhus, Aalborg og Roskilde.

Udviklingen har man også kunnet se i det seneste regnskab, skriver Finans. I 2018 gik man fra et underskud på 185.000 kroner til et overskud på en halv million kroner.