Lyt til artiklen

Hele Europa holdt vejret, da Christian Eriksen lørdag aften faldt om på banen i EM-kampen mod Finland.

Mens DR var forholdsvis hurtige til at skifte til helikopterbilleder, så har BBC, NRK og Viaplay fået massiv kritik fra seerne.

For her blev der både vist længerevarende billeder af Christian Eriksen, som fik udøvet førstehjælp og billeder af en grædende pårørende til Eriksen, som blev trøstet af Schmeichel og Kjær.

Det fik derfor folk til tasterne for at udtrykke deres utilfredshed.

Group Head of Sport hos NENT Kim Mikkelsen beklager situationen over B.T. og har i et længere skriv på Twitter forklaret situationen, hvor han også forklarer, at det var UEFA's 'Worldfeed', som var på Viaplay.

»Vi synes, at UEFA lavede et 'Worldfeed', som i nogen situationer gik for tæt på. Og da vi var på 'Worldfeedet' kom de situationer ud på Viaplay. Set i bakspejlet ville vi gerne have undgået dette. Men jeg vil på ingen måde anklage mine kollegaer for at have fejlet. De sad i en tilspidset situation, og havde nogen forventninger til et 'Worldfeed', som desværre ikke blev indfriet.«

»Nogen 'anklager' os for at være tabloide og svælge i Christian Eriksens ulykke. Det har på ingen måde været vores hensigt. Vi har den dybeste respekt for den vanskelige og private situation, som ikke havde det mindste med fodbold at gøre, men som Eriksen uforvarende havnede i.«

BBC har sidenhen været ude og undskylde for de billeder der blev bragt i forbindelse med kampen, men de skriver også, at de ikke var herre over hvad der skete.

»Vi undskylder overfor alle, der var kede af udsendelsen. Dækning på stadion kontrolleres af UEFA som værtsudsenderen, og så snart kampen blev suspenderet, tog vi vores dækning af så hurtigt som muligt.«