Der er kun få dage til, at EM-slutrunden løber af stablen og allerede inden, Danmark har været i aktion, meldes der om et rekordsalg af danske landsholdstrøjer.
Hummel og DBU skriver i en pressemeddelelse, at salget af trøjer nu har oversteget den tidligere rekord med over 70 procent svarende til det samme tidspunkt i 2021, da der var EM på hjemmebane.
Producenten af de danske drenges landsholdsdragt melder også, at de forventer, at landsholdsshoppen vil melde udsolgt inden for de kommende uger.
»Som sponsor er det fantastisk at mærke den støtte og opbakning til landsholdet, og vi er stolte over at kunne klæde alle de danske fans på til en magisk fodboldsommer,« siger Hummels CEO, Lars Stentebjerg.

Også hos DBU vækker den store interesse for den nye landsholdstrøje begejstring.
»Vi glæder os til kæmpe EM-fest og til at samle og begejstre hele landet. Landsholdstrøjen er i høj grad blevet et symbol på national samling og forventningens glæde, og vi er utrolig glade og stolte for den opbakning, som vi oplever fra de danske fans,« siger administrerende direktør i DBU, Erik Brøgger Rasmussen.
Hummel og DBU vil ikke ud med hvor mange landsholdstrøjer, der konkret er solgt.
Hummel har igangsat produktionen af nye trøjer, som forventes at komme i salg sidst på sommeren.